בית פלסטיני סמוך למערת המכפלה אוכלס על ידי מתיישבי חברון

"אנו קוראים לממשלת ישראל לזקוף את קומתו של העם היהודי בארצו ולאפשר ליהודים לקנות בתים ולגור בהם בכל מקום במרחבי ארצנו ובפרט בעיר חברון"
ישראל פריי 1 Comment on בית פלסטיני סמוך למערת המכפלה אוכלס על ידי מתיישבי חברון
"אנו קוראים לממשלת ישראל לזקוף את קומתו של העם היהודי בארצו ולאפשר ליהודים לקנות בתים ולגור בהם בכל מקום במרחבי ארצנו ובפרט בעיר חברון"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי תקופה ארוכה של מאבק משפטי וציבורי, הישג נוסף ליישוב היהודי בחברון. היום, נכנסו מתיישבים יהודים לאכלס בית שנקנה מפלסטיני, הממוקם בין מערת המכפלה לשכונת אברהם אבינו.

ביישוב היהודי הביעו שמחה וסיפוק, ואמרו: היום י"א בשבט אנו זוכים לגאול 2 בנינים נוספים בחברון עיר האבות, בית רחל ובית לאה, ומצטרפים בכך לשרשרת ארוכה של גואלי אדמות ארץ ישראל אשר קנו בכסף מלא בתים ואדמות החל מאברהם אבינו דרך אוסישקין ורופין הרב יוסף ריבלין ועוד.

"בניינים אלו נקנו בכסף מלא על פי דין ועל פי חוק. בראשית שבוע זה נרצחה דפנה מאיר הי"ד שהתווספה לקורבנות הרבים שדמם ספוג באדמת הארץ. אנו בנו לא"י כדי לחיות בה בגאון ובבטחה אנו קוראים לממשלת ישראל לזקוף את קומתו של העם היהודי בארצו ולאפשר ליהודים לקנות בתים ולגור בהם בכל מקום במרחבי ארצנו ובפרט בעיר חברון, ולעזור לנו להגן על חיי המוכר הערבי ומשפחתו, מהערבים ומארגוני זכויות אדם".

השר זאב אלקין, התייחס היום לכניסת הדיירים החדשים היום אחר הצהריים ב"בית רחל" ו"בית לאה" ומדגיש כי "חשוב לציין כי הבתים נרכשו מערבים על ידי יהודים בכסף מלא. אני מברך את מתיישבי חברון על פעילות נחושה למען הרחבת הנוכחות היהודית בעיר האבות. הבתים שאליהם נכנסו המתיישבים נקנו בכסף מלא כדת וכדין. אני קורא לשר הביטחון לעזור ככל יכולתו למתיישבים ולא להיכנע מול הלחצים של הפורעים הפלסטינים. התשובה הנכונה לטרור הרצחני הפלסטיני לאורך כל ההיסטוריה הציונית היא הרחבת ההתיישבות".

ראש מועצת קרית ארבע חברון מלאכי לוינגר, מדיירי הבתים ומראשי המארגנים, אמר: "אנו גואלים שני בניניים נוספים בחברון ומצטרפים לשרשרת ארוכה של גואלי אדמות בארץ ישראל שקנו בכסף מלא בתים ואדמות החל מאברהם אבינו דרך אוסישקין ורופין מונטיפיורי ועוד. בראשית השבוע נרצחה דפנה מאיר ז"ל, שהתווספה ליהודים רבים שדמם ספוג בארץ ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל לזקוף את קומתו של העם היהודי בארץ ולעזור לנו להגן על חייה המוכר מארגונים ערבים וזכויות אדם למיניהם".

כצפוי, בארגוני השמאל גינו בחריפות את המהלך. ב"שוברים שתיקה" אמרו כי: "פלישת המתנחלים היום לבתים במרכז חברון היא תוצר של מדיניות ממשלתית ארוכת שנים המשתפת פעולה עם הקיצוניים של הימין המתנחלי, ומכשירה את הטרנספר השקט של פלסטינים ממרכז העיר.

"מתנחלי חברון ממשיכים במסעם המשיחי לייהוד העיר, כשאת המחיר לבריונותם ישלמו חיילי צהל, אזרחי ישראל והפלסטינים תושבי העיר. אנחנו היינו חלק ממאות לוחמי צה"ל המגנים על ההתנחלות בחברון מדי יום כבר עשרות שנים. ההתנחלות החדשה תשעבד פלוגות לוחמים נוספות למשימות של סגירת רחובות, נעילת עסקים ויצירת תחושת נרדפות בקרב התושבים הפלסטינים".

אחיה שץ, דובר ארגון שוברים שתיקה, הוסיף: "ניסיון הרחבת ההתנחלות בימים טרופים אלו של טרור מהווה סיכון ישיר לחיילי צהל המשרתים בעיר".

תמונות: ישי פליישר, דובר ישוב יהודי חברון

תמונה 5 תמונה 4 (1) תמונה 3 (2) תמונה 2 תמונה 1

תמונה 5 (1) תמונה 4 (2) תמונה 3 (3) תמונה 2 (1) תמונה 1 (1)



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא ברור הכורת כנראה זה טעות אין דבר כזה פלסטיני